Öğrenci Dekanlığı iş tanımı için tıklayınız.

Öğrenci dekanlığının amacı, üniversitedeki tüm lisans ve lisansüstü öğrencilerinin üniversite hayatları boyunca akademik, kişisel, sosyal, mesleki, fiziksel ve duygusal gelişimlerini izlemek ve sağlamaktır. Öğrenci Dekanı, öğrencilerin üniversitedeki akademik çalışmalara ve kampüs hayatına uyumlarını kolaylaştıracak her türlü sağlık, finans, konaklama ve sosyal ihtiyaçlarını destekleyecek birimlerin koordinasyonunu sağlar. Öğrenci Dekanlığı, öğrencilerin sorularına cevap bulabilecekleri ve tüm ihtiyaçlarının giderileceği bir merkezdir.

2014 yılında kurulduktan sonra Öğrenci Dekanlığının öğrencilerin sosyal, profesyonel ve kişisel gelişimlerine yönelik olarak bugüne dek gerçekleştirdiği etkinlikler şöyledir:

  • Üniversiteye yeni başlayan öğrencilere  üniversiteye uyum programı: 2,5 gün boyunca üniversiteye uyumlarını sağlayacak başlıklarda sunumlar, üniversitedeki önemli birimlerle ilgili bilgilendirmeler, rektörle ve fakülte hocalarıyla tanışma toplantıları, kulüplerin ve öğrenci konseyinin tanıtımı, üniversite ve Kayseri turu,  tanışma ve kaynaşma partileri organize edildi.
  • Akran Rehberliği Programı: Üniversiteye yeni katılan öğrencilerin üniversite hayatlarına uyumlarını sağlamak amacıyla bir program başlatıldı. Bu amaçla, öğrenci başvuru ve öğretmen referans formları hazırlandı, gerekli bilgiler toplanarak akran rehberi olabilecek öğrenciler seçildi. Fakülteye geçmiş deneyimli üst sınıf öğrencilerinin liderlik etme, doğru iletişim kurma, problem çözme ve takım çalışması yürütme becerileri geliştirilerek, üniversiteye yeni gelen arkadaşlarına destek vermeleri sağlandı.
  • Kulüplerin kurulması ve etkinliklerin takibi : 3 yıl boyunca öğrencilerin sosyal ve kişisel gelişimine büyük katkısı olan  kulüplerin kurulması ve etkinliklerine yönelik çalışmaların takibi yapıldı. Şu anda aktif olarak etkinlikler düzenleyen 17 kulübümüz bulunmaktadır. Ayrıca, 3 yıl, bahar dönemlerinde tüm kulüplerin katılımı ile ‘AGÜ Club Fest’ gerçekleştirildi. Geçen yılki etkinlikte büyük bir konser organizasyonu yapıldı.
  • Öğrenci Konsey Seçimleri: Öğrenci temsilcilerinin seçimleri öğrencilerin yaklaşık % 80-90’nının katılımı ile demokratik ortamlarda yapıldı. Yıl içinde öğrenci konseyi ile düzenli görüşmelerle öğrenci sorunları görüşülüp, çözümler üretildi.
  • Öğrencilerle sağlıklı iletişim:  3 yıldır öğrencilerin; öğrenci köyünde, yemekhanede, dil okulunda,  fakültelerinde yaşadıkları tüm sorunlar çift yönlü iletişim kurularak takip edildi. Üniversitenin SKS, BESYO, IT birimleri ile öğrenciler arasında sağlıklı ileşimler kurulması sağlanarak, üniversite hayatını olumsuz etkileyen sorunlarda iyileştirmeler yapılması ve öğrencilerin her konuda geribildirim alması sağlandı. Ayrıca, Kayseri’deki kültür, sanat ve spor etkinlikleri konusunda öğrencilerin katılımı için duyurular ve organizasyonlar yapıldı.
  • Kişisel Gelişim Dersleri (PDA- UT): Hem Dil Okulu hem de 1. Sınıf öğrencileri için kredili Kişisel Gelişim Dersleri düzenlendi. Hedef koyma, organize olma, etkili ders çalışma teknikleri, motivasyon, zaman yönetimi, stres yönetimi, öğrenme stilleri gibi başlıklarda dersler verildi. Öğrencilerin sosyal ve profesyonel gelişimine katkısı olacak konularda konuşmacılar davet edilerek, öğrencilerin çok yönlü gelişimine yönelik çalışmalar yapıldı.
  • Kariyer ve Profesyonel Gelişim Ofisi: Farklı üniversitelerin kariyer merkezleri ile görüşmeler yapıldı. Stanford Career Centre ve Bilkent Üniversitesi Kariyer Merkezi yetkililerinden alınan bilgiler ışığında, AGÜ’de kariyer etkinlikleri yol haritası çıkartıldı.

Öğrencilerin kendilerini tanımaları ve kişisel özelliklerini keşfetmeleri için çeşitli envanterler önerildi. Envanterlerin yorumlanması için danışmanlık hizmeti verildi. Kariyer Danışmanlığı sisteminin kurulması için akademisyenlere eğitimler verildi ve öğrencilerle birebir görüşmelere başlamaları sağlandı.

  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ofisi: Bir uzman psikolog ve psikolojik danışmanımız öğrencilere yıl boyunca her konuda bireysel danışmanlık hizmeti verdi.
  • Üstün Yetenekli Öğrenciler Ofisi ve Çocuk Üniversitesi: Üstün yetenekli çocukların tanılanması, keşfedilmesi ve eğitilmesine yönelik çalışmalar yapmak ve programlar geliştirmenin yanı sıra ailelere ve eğitimcilere danışmanlık yapmak da hedeflendi. Bugüne değin, farklı yaş gruplarına yönelik yaratıcılık, girişimcilik, adalet ve çocuk hakları, bilgisayar kod yazılımı gibi farklı konularda hafta sonu eğitimleri organize edildi.
  • Non-Academic Transcript (Akademik olmayan Etkinlikler Dökümü):  AGÜ’nün en önemli hedeflerinden biri, öğrencilerin akademik çalışmalarının yanısıra akademik olmayan etkinliklerde de çok aktif olmasıdır. Bu hedefe ulaşabilmek için, ders dışı etkinliklerde kazanılan yetkinliklerin kayıt altına alınabilmesi için bir çalışma başlatıldı. Gençlerin birikimini arttıracak, topluma, şehre, içinde yaşadıkları bölgeye katkı olarak sağlayabileceklerini daha sistematik hale getirip, belgeliyoruz. Gençlerin iş başvurularında, iş ve sanayi dünyasının da istihdam etme sırasında  ihtiyaç duyacakları kazanımları belgeliyoruz.

İlk önce, öğrencilerde geliştirilmesi hedeflenen beceriler/yetkinlikler belirlendi.İletişim kurabilme, işbirliği içinde takım çalışması yapabilme, uluslararasılık ve çok kültürlü olabilme, insiyatif alma ve liderlik yapabilme, yaratıcı, yenilikçi ve esnek olabilme, planlama ve organizasyon yapabilme, kararlı ve yüksek motivasyonlu olabilme becerilerini içeren bu yetkinliklerin geliştirilmesine ortam hazırlayacak etkinlikler belirlendi. Öğrencilerin online bir platform üzerinden, öğrenim hayatları boyunca katıldıkları tüm etkinliklerin kayıtlarını tutabilmeleri için çalışmalar başlatıldı.

YENİ DÖNEMDE YAPILMASI PLANLANANLAR

  • Önümüzdeki yıllarda yukarıda başlatılan tüm programlar geliştirilerek sürdürülecektir.
  • Kulüplerin daha da çeşitlenmesi, tüm öğrencilerin ders dışı etkinliklere katılım oranlarının arttırılması ve böylece çeşitli yetkinliklerini geliştirmeleri için teşvikler arttırılacaktır.
  • Özellikle Non-Academic Transcript konusunda tüm öğrencilerin geçmiş yıllarda katıldıkları ve yeni katılacakları ders dışı etkinliklerle ilgili bilgiler toplanacaktır. Mezun olduğunda öğrencinin çalışmalarını özetleyecek trascriptin nasıl olması gerektiği konusunda çalışmalar yürütülecektir.

Ayrıca, online platform kullanılmaya açıldıktan sonra uygulamada karşılaşılan sorunlarla ilgili geribildirimler toplanacak ve program daha da geliştirilecektir.

  • Türkiye’de ilk kez AGÜ’de geliştirilen böyle bir transcriptin tüm üniversitelere örnek teşkil etmesi için bir proje başlatılacak ve Türkiye’de yaygınlaştırılması için tanıtım çalışmaları yapılacaktır.
  • Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik olarak yerel ve ulusal şirketlerle işbirliğine gidilecek ve iş dünyasından profesyonel yöneticilerin öğrencilerimize kariyer danışmanlığı yapmaları için etkin girişimlerde bulunulacaktır.